Bannerová reklama: jak ji efektivně využít a neprodělat?

Bannerová reklama je nástrojem online marketingu, využívající se na webových stránkách. Většinou se jedná o jednoduchý obdélníkový obrázek (animaci), který sděluje nějakou informaci s cílem, aby čtenáře zaujala a ten následně na banner klikl, čímž se dostane na stránku, na kterou reklama odkazuje. Bannery jsou jednou z nejstarších a zároveň nejčastějších forem reklamy na internetu. Zjednodušeně bychom je mohli přirovnat k jakékoli jiné reklamní ploše, například plakátům nebo billboardu.

Jak využít potenciálu bannerové reklamy?

Jakéhokoli potenciálu marketingových nástrojů využijete naplno jen tehdy, pokud si stanovíte cíl své reklamy. Jde především o to, koho chcete zaujmout a co je výsledkem, zda zvýšení návštěvnosti vašich stránek, prodej určitých výrobků nebo snaha dostat se celkově do povědomí svých potenciálních zákazníků.

Vždy počítejte s tím, že při tvorbě bannerové reklamy musíte uplatnit svou kreativitu. Bannerů je na internetu tolik, že je uživatelé velmi často přehlíží, aniž by si to uvědomili – bannerová slepota. Té se můžete vyhnout jedině tím, že váš banner bude skutečně jiný, odlišující se a originální. Je vhodné vytvořit si více variant, zvláště pak, jestliže oslovujete širší okruh potenciálních zákazníků. Vytvořte si bannery v několika verzích, pro muže, ženy, pro teenagery nebo dospělé apod. Budete tak moci lépe zacílit na určitou skupinu a dosáhnete větší efektivity.

Zpoplatnění bannerové reklamy

V současné době se prakticky využívá tří možností platby za bannerovou reklamu. Standardně se platí za počet prokliků vaší reklamy (CPC model). Tato forma je velmi vhodná, jestliže vám jde o zvýšení návštěvnosti vašich stránek, protože platíte pouze za opravdové kliknutí na váš banner.

Naopak nevhodný je model CPT, ten počítá každé zobrazení banneru. Nevýhodou je fakt, že může být velmi rychle vyčerpán rozpočet na počty zobrazení, ale reálně vaši webovou stránku navštíví jen minimum návštěvníků. Tento model rozhodně nedoporučujeme a je spíše na ústupu.

Ideální řešení bannerové reklamy

Třetí a nejefektivní model, na kterém můžete vystavět bannerovou kampaň, je CPL model. Ten funguje zcela jednoduše. Představte si, že vlastníte internetový obchod a vaším cílem kampaně, je prodat zboží. Návštěvníci se na váš e-shop dostanou z různých stránek, ovšem neplatíte za prokliknutí banneru, ani zobrazení. Zaplatíte až ve skutečnosti, kdy se z návštěvníka stane váš zákazník a něco si koupí.

Tento model je výhodný v tom, že jednak můžete zvýšit povědomí o vašem obchodě pouhým zobrazením banneru, následně zvýšit návštěvnost e-shopu díky proklikům a nakonec také prodej. Tento model bannerových reklam je většinou nákladnější, ale vyplatí se.


Jak bude reklama vypadat?
-
Nechceš zde reklamu napořád jen za 57 Kč?
Zobrazit formulář pro nákup

Podělte se o článek s ostatními

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *