Cílová skupina

Cílová skupina je skupina lidí, kteří mají být osloveni marketingovou kampaní, reklamou, prodejem a je hlavní skupinou lidí, kteří mají být potencionálními zákazníky, klienty nebo publikem reklamního sdělení. Jde o předem definovanou skupinu lidí, kteří mají určité společné rysy, činitele a jiné faktory, které je pojí s nabízenou službou nebo produktem firmy.

Bez určení cílové skupiny je investování do reklamy, propagačních materiálů nebo jiných odvětví přímého i nepřímého marketingu, často neefektivní nebo drahé. Cílová skupina by měla být definována hned na začátku, každého podnikatelského nápadu a může být i průběžně formována.

Na základě této vědomosti může firma, cílit správných směrem svá komerční sdělení, ale i volit tón komunikace, PR, budovat značku firmy a to tak, aby především oslovila právě svou cílovou skupinu.

Při vytváření cílové skupiny, mějte na paměti, že je třeba brát v úvahu skutečné a reálné okolnosti a demografické faktory. Zároveň je třeba vcítit se do jednotlivých zástupců této skupiny a vyjádřit písemně hlavní, ale i konkrétní činitele, které však mají nějakou informační hodnotu pro vaší podnikatelskou činnost.

Příklad:

Cílová skupina specializované internetové prodejny pánských elektrických strojků na holení. Pouze česká lokalizace.

Muži, věk 16 až 65 let. Celá ČR. S připojením na internet. Uživatelská znalost práce s PC. Příjmy nad 15000 Kč měsíčně. 

Doplňující cílová skupina: ženy ve vztahu s mužem. Matky dospívajících mladíků.


Jak bude reklama vypadat?
-
Nechceš zde reklamu napořád jen za 57 Kč?
Zobrazit formulář pro nákup

Podělte se o článek s ostatními

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *