Kolik úsilí vynaložíte, abyste získali nového zákazníka, nebo klienta? Kolik peněz a času vám to zabere? Nejspíš hodně.

Motto tohoto článku je: myslete na příště! Proč? Protože, se to vyplatí.

Ať už provozujete e-shop nebo máte stavební firmu, vynakládáte určité prostředky na získání nových zákazníků. Pokud podnikáte ve velmi konkurečním oboru, s nízkými maržemi, tak potřebujete hodně zákazníků, a každý jednotlivý zákazník vás něco stojí. Pro získání zákazníků je možné využívat řadu kanálů, taktik a strategií. Když však porovnáte náklady vynaložené na získání jednoho reálného zákazníka a zisk, je možné, že zjistíte, že jste buď ve ztrátě nebo lehce nad nulou. Je to tedy chyba? Ne, někdy to do určité míry jinak nejde, chybou však je, jak pracujeme s těmito novými zákazníky. Představte si, že umíte vyrábět například tiskárny. Dáte si práci a čas, přemýšlíte o designu, funkcích, kvalitě provedení atd. Jen s tím rozdílem od tiskáren, které znáte, je tato vaše tiskrána udělaná tak, že dokáže vytisknout pouze jednu stránku a pak je nepoužitelná. Dává vám to smysl? Proč, ne? Složité věci se nedělají jako jednorázovky. Ve skutečnosti, ale je to úplně stejné s marketingem, který děláte za účelem získání nového zákazníka, kterého pak necháte prostě a jednoduše jít. Uděláte z něj jednorázovku! Možná máte pocit, že je hotovo, že už znovu nenakoupí, možná opravdu váš produkt a službu v dohledné době nebude potřebovat. Přesto, pokud přemýšlíte nad dlouhodobějšími přínosy a také o ceně za kterou takového zákazníka můžete obhospodařovat, tak z toho vyplynou jasné závěry. Nedělejte ze svých zákazníků, nikdy jednorázovky! I zákazník, který znovu nenakoupí se s menší námahou může stát vaší dobrou reklamou. Může doporučit, zmínit vás na sociálních sítích, napsat recenzi atd. Zaplatíte mu za to? Vůbec ne. Kdy toto udělá? Zaprvé když bude spokojený s vašimi službami, ale také pokud se za čas připomenete, nějakým dárkem, poděkováním, nebo jen dotazníkem, odměnou atd. Už ho znáte, máte na něj kontakty, víte co má rád, co si koupil. To jsou velmi cenná data a informace, které jste před tím neměly a proto za získání tohoto zákazníka jste platili o dost více. V mnoha případech, ale také takový zákazníků může nakooupit znovu. Dejte si za cíl, získat loajální zákazníky. Investujte do tohoto cíle, část z rozpočtu na marketing. Vyplatí se vám to!


Jak bude reklama vypadat?
-
Chceš zde reklamu napořád jen za 77 Kč?
Zobrazit formulář pro nákup

Podělte se o článek s ostatními