Kdo není na internetu, jako by nebyl. Toto heslo začalo být používáno už před několika lety. A s každým dalším rokem se mu přidává na důležitosti. Pokud podnikáte, měli byste mít nejenom svou internetovou prezentaci, ale měli byste být v online světě i vidět. Jak propagovat svůj byznys? Toto jsou naše rady.

PPC reklama

První a rozhodně nejdoporučovanější možnost, jak propagovat podnikání na internetu. PPC reklama je forma propagace, která vychází ze sousloví Pay Per Click. Platíte pouze za toho člověka, který přes vaše reklamní sdělení přijde na váš web. Díky tomu lze výdaje za reklamu nejenom udržet na uzdě, ale také je možné úspěšnost propagace velmi dobře měřit. Když se podíváme na trojici u nás nejpopulárnějších systémů, jedná se o tyto:

  • Google Ads
  • Sklik
  • Etarget

Poslední jmenovaný systém sice lehce ztrácí, ale rozhodně byste ho neměli podceňovat. První dva by měly být samozřejmostí. Už jenom proto, že vaše reklama bude vidět jak na partnerských webech, tak i ve výsledcích vyhledávání na dvou největších u nás používaných vyhledávačích.

Sociální sítě

Mnozí je berou jako místo, kde mohou komunikovat s přáteli, nebo se seznamovat. Jsou však i místem, které je jako stvořené pro firemní propagaci. Jistě nemusíme připomínat, co by mělo dominovat. Je to:

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter

Více než různá textová lákadla zaujmou zajímavé fotografie. Vytvořte obrázky či stylovou grafiku spojenou s vaší firmou. Cílem by mělo být nikoliv vytvoření sdělení o tom, jak jste nejlepší. Cílem by mělo být zaujmout, pobavit, nebo i šokovat. Docílíte velkého množství sdílení, čímž rozšíříte okruh lidí, které vaše reklama osloví.

Optimalizace pro vyhledávače

Je známá také pod zkratkou SEO, která znamená Search Engine Optimization. Jde o souhrn mnoha postupů, které mají zajistit zobrazování vašeho webu na co nejvyšších pozicích ve vyhledávačích. A to na zadaná klíčová slova, která hledají vaši zákazníci. Správně provedená optimalizace v budoucnu zajistí zcela bezplatný příliv zákazníků. Bez počátečních investic se však neobejdete. Nutno dodat, že SEO je běh na dlouhou trať a výsledky mohou být patrné až za několik měsíců. Také nelze zapomínat na celkovou provázanost různých metod, kam se dnes řadí hlavně:

  • Použití zpětných odkazů
  • Výskyt klíčového slova na webu
  • Správné meta tagy na stránce

Důležité je připomenout, že SEO může mít i svá rizika. Pokud je optimalizace realizována chybnými postupy, může vyhledávač daný web takzvaně penalizovat a ve výsledcích vyhledávání ho nezobrazí vůbec. A to je důvod pro oslovení odborníka.

Diskusní servery

Zde buďte skutečně obezřetní. Pomoc a doporučení vaší firmy může být na mnohých diskusních serverech brána jako SPAM. To může vést až k zabanování vašeho profilu. Tato forma propagace je sice zdarma, ale zároveň by se nic nemělo přehánět. Vaše příspěvky by měly být primárně k tématu a měly by pomoci řešit konkrétní problém. V souvislosti s tím lze odkázat na různé obrázky či článek, který se tématu týká. Ze strany tazatele jde o dobrou pomoc, z vaší strany o zajímavou formu propagace.

Content marketing

Jak si tuto formu propagace co nejlépe vysvětlit? Držte se hesla, že obsah je král. Mnoho podnikatelů kromě své základní prezentace provozuje také blogy. V nich řeší témata, která jsou zákazníkům blízká a která jim mohou pomoci. Content marketing tak může být využitý jak v souvislosti s optimalizací pro vyhledávače, tak i v souvislosti s odkazováním v diskuzích. Mnohdy se stává, že skutečně hodnotné články sdílejí lidé sami od sebe, aby rozšířili důležitou a zajímavou informaci do svého okolí.

Affiliate maketing

Po celém světě velmi rozšířená forma internetové propagace, která funguje na jednoduchém principu. A to provize za přivedeného zákazníka. Vaši firmu tak mohou propagovat majitelé:

  • Magazínů
  • Blogů a osobních stránek
  • Agregátorů a katalogů

Váš potenciální zákazník přijde z daného webu přes unikátní odkaz k vám. Zde objedná zboží nebo službu. Z hodnoty objednávky získává osoba, od které přišel, předem domluvenou provizi. Výhodou pro vás jako firmu je fakt, že je provize vyplácena výhradně jenom z uskutečněných objednávek.

Guerilla marketing

Pojem, který se používá již od roku 1984. Jedná se o formu propagace, která má být především agresivní, stejně jako šokující a netradiční. Dnes se jedná o postup, který celkem dobře platí hlavně na mladší generace zákazníků. Souvisí s tím primárně natáčení různých virální videí. Ono šokování je spojeno právě s obsahem videa. Pojem virální souvisí s tím, že se video pro svou zajímavost samo šíří, prostřednictvím sdílení uživatelů internetu.

Youtubering

Opět forma, která platí především na mladší generaci. Ti nejúspěšnější Youtubeři mají stovky tisíc sledujících, na které mohou v komerčně natočeném videu cílit. Dobré je pamatovat na to, že doba kdy mnoho lidí natáčelo propagační videa za drobné nebo produkt zdarma, je dávno pryč. Ti nejlepší nebo nejznámější si nechají za podobnou formu propagace náležitě zaplatit.


Jak bude reklama vypadat?
-
Chceš zde reklamu napořád jen za 77 Kč?
Zobrazit formulář pro nákup

Podělte se o článek s ostatními