SEO trendy pro úspěšný web. Znáte je všechny? 

Search engine optimization neboli SEO je metoda pro lepší nalezitelnost stránek na internetu tak, aby vás našli klienti, zákazníci a čtenáři při hledání určité fráze či slova. Internet je přehledem nekonečného množství stránek a obsahu, se kterým si musí vyhledávací program poradit a vybrat to, co je k danému dotazu nejvíce relevantní a nachází se na stránce, která vypadá věrohodně. Že to zní trochu děsivě? Podívejte se, jak můžete vylepšit optimalizaci své stránky.

SEO zaručuje úspěch při kombinaci více faktorů

Představte si, že máte obchod s židlemi a chcete se zobrazovat na první pozici, když zákazník do vyhledávače zadá „židle“. Jak to uděláte? Odpověď na otázku přináší soubor metod sloužících k optimalizaci pro vyhledávače. Jde o souhru více faktorů, které se vzájemně doplňují. Při jejich dokonalém skloubení tak vznikne webová stránka, kterou si vyhledávací programy oblíbí a na cílové slovo ji budou zobrazovat na vrchních pozicích.

Samozřejmě se můžete soustředit pouze na jedno či dvě doporučení, ale potom nemůžete očekávat 100% výsledky.

A na jakých faktorech záleží?

Pomyslnou spodní příčku pyramidy tvoří hlavně obsah. Pokud máte stránky se špatným a nedostatečným obsahem, jen velmi těžko je dokáže efektivně optimalizovat pro vyhledávače.

Hned po přítomnosti vlastního obsahu je důležité správně zakomponovat klíčová slova a fráze. Nesmí však jít o přehnaný výskyt klíčových slov, protože algoritmy vyhledávačů jsou chytré a dokážou podobné cílené spamování rozpoznat, což pozici ve vyhledávači opravdu nezlepší, spíše naopak.

Dalším faktorem je budování zpětných odkazů z jiných důvěryhodných a ideálně tematicky příbuzných webů.

Posledním faktorem jsou zmínky a sdílení na sociálních sítích, což přináší přímo návštěvníky, kteří si mohou dále sdílet odkazy na vaše stránky v diskusních fórech a komunikacích, což generuje další zpětné odkazy.

Shrňme si to ještě jednou. Na co je důležité se soustředit?

  1. Unikátní obsah
  2. Citlivé a hlavně přirozené zařazení klíčových slov a frází
  3. Budování zpětných odkazů
  4. Šíření stránky na sociálních sítích

Faktorů je ještě mnohem více. Toto jsou pouze čtyři základní body, od kterých je dobré se odrazit a začít s nimi. Každá z částí se navíc skládá z mnoha dílčích kroků, které by mohly být samostatnými body. I přes dobře zvládnutou optimalizaci stále hraje velkou roli náhoda a cit pro objevení příležitosti k podnikání. Rozdíl je pouze v prostředí, které je v tomto případě virtuální.

Další a lehce pokročilejší tipy pro posunutí stránky na přední pozice ve vyhledávání.

Výše uvedený výčet představuje opravdu jakousi základní školy při snaze o zlepšení pozice stránky ve vyhledávání. Dobře zvládnutá optimalizace pro vyhledávače je však otázkou i menších detailů, které ve výsledku mohou výrazně pomocí.

Jde o obor, který se neustále vyvíjí. Algoritmy pro vyhledávání jsou odměňovány a odborníci, kteří se starají o optimalizaci stránek pro vyhledávače, s tím musí počítat a neustále držet krok se změnami. Hodit se vám tedy mohou následující tipy.

Zrychlete načítání stránky

Nikdo nemá času nazbyt, takže není žádným překvapením, že uživatelé preferují stránky, které jsou hned načtené. Ideálně by se měl web načíst do 2 sekund. V průměru však jde o dobu pohybující se okolo 3 sekund. Pokud je čas načítání vaší stránky ještě delší, je na čase na tom zapracovat. Platí to hlavně při prohlížení přes mobilní telefony. Pro ověření rychlosti načítání stránky si najděte vybraný nástroj a spusťte test.

Věnujte tedy dostatečnou pozornost optimalizaci mobilních stránek, kde je kromě kvalitního obsahu kladen důraz právě i na rychlost načítání. S tím může pomoci například ukládání dat do mezipaměti pro příští rychlejší načtení.

V dnešní době je tvorba webových stránek hodně založena právě na tom, jak dobře je zvládnuta mobilní verze webu, protože procento lidí vyhledávajících přes mobilní zařízení je již často více než poloviční.

Vytvořte dobrý a výstižný název stránky

Meta tittle je název stránky zobrazovaný nahoře v hlavičce karty prohlížeče. Jde o klíčový faktor pro vyhledávání obsahu, takže je potřeba důkladně přemýšlet nad zvoleným názvem. Limit je 50 až 60 znaků, kam by se vám mělo ideálně vejít klíčové slovo i název firmy či obchodu.

Pro příklad. Prodáváte židle na internetovém obchodě. Meta tittle by tedy mohl znít: Židle – Název značky.

S názvem si rozhodně pohrajte, protože bude reprezentovat celou vaši stránku. Podle názvu stránky se orientují nejenom uživatelé, ale také vyhledávače.

Dobrý název stránky (title) ve zkratce:

  • vystihuje to, co je na stránce
  • přirozeně obsahuje klíčové slovo
  • obsahuje název značky či společnosti

Nechte si zhotovit analýzu klíčových slov

Klíčová slova by měla vystihovat podstatu vaší stránky. Ať už jde o to, jaký nabízíte sortiment, nebo o čem píšete na svém magazínu. Jde o fráze, přes které chcete dostat návštěvníky na své stránky po zadání jejich dotazu do vyhledávače. Když zvládnete SEO, budete se totiž zobrazovat na předních pozicích na otázky, které v ideálním případě zajímají vaše klienty.

Bez dobře zhotovené analýzy klíčových slov to totiž nepůjde. Kvalitní přehled jde totiž do hloubky a objeví i fráze, které nejsou vyloženě komerční, ale lidi zajímají a často je hledají.

Úkolem dobrého marketéra je vylepšit stránky tak, aby pokryly co možná nejširší spektrum dotazů a slov, které zajímají cílovou skupinu. Podobných slovních výrazů a frází bývá často obrovské množství, což je částečně i jeden z důvodů, proč na mnoha stránkách najdete kategorie „blog“, kde jsou doplňovány nové texty řešící určitou problematiku. Proč psát firemní blog se dočtete zde.

V rámci strategie je však vhodné nejdříve určit několik hlavních klíčových slov, podle kterých se pojede a na kterých se bude testovat úspěšnost zvolených strategií.

Jak mají být klíčová slova zakomponována?

Správné použití klíčových slov není nic jiného, než jejich přirozený výskyt. Už dávno neplatí, že čím více, tím lépe. Stylem vypsaných klíčových slov ve všech pádech v patičce webu už dávno žádný vyhledávač neuchvátíte, ale s touto taktikou si naopak říkáte o to, že vaše stránka bude vyhledávači vyhodnocena jako nedůvěryhodná.

Přesný předpis o tom, kolik klíčových slov by mělo být použito, není. Zkrátka pište o daném tématu tak, aby to bylo přirozené a článek se dobře četl. Pokud se slovo až příliš často opakuje, nepůsobí to dobře nejenom pro vyhledávače, ale také pro samotné čtenáře.

Kde by se měla vyskytovat klíčová slova?

  • Klíčové slovo uveďte v hlavním nadpisu
  • Jednou by mělo být zmíněno i v nadpisu druhé kategorie uvnitř textu
  • V názvu stránky (meta tittle)
  • Párkrát přirozeně v textu, ideálně různě skloňované
  • U popisu obrázku

Jak může vypadat klíčové slovo nebo fráze?

  • Mělo by se přirozeně vyskytovat ve větě či slovním spojení
  • Může být skloňováno v různých pádech
  • Může, ale nemusí být tučně (není prokázáno, že by ztučněné klíčové slovo mělo pozitivní dopad na SEO)

Vybírejte si, kde necháte odkaz na své stránky.

Zpětné odkazy zvyšují důvěryhodnost webové stránky. Musí být ale opět umístěny na relevantních a kvalitních stránkách ideálně s podobným obsahem.

Kvalitní PR články

Způsobů, jak získávat odkazy je několik. Ideální je, pokud nejde pouze o odkaz s cílem vylepšit optimalizaci, ale který slouží rovnou jako brána pro nové návštěvníky a s trochou štěstí i klienty. K tomu slouží dobře napsané PR články, ze kterých mohou vzejít zajímavé konverze. Pokud to váš rozpočet na reklamu dovoluje, vyberte si raději kvalitnější a více navštěvované weby a přípravě článku věnujte náležitou pozornost. Nemusí se nutně jednat o PR článek, ale dobře může zafungovat například i rozhovor, na jehož základě vás lidé začnou vyhledávat.

Katalogy a diskuze

Pro získání odkazů mohou sloužit i registrace do nejrůznějších katalogů a seznamů. Vhodné je občas zavítat na diskuze o daném tématu a utrousit odkaz na vaši stránku, která daný problém řeší. Samozřejmě v souladu s pravidly dané diskuze.

Guest blogging zdarma

Další alternativou, jejíž výhodou jsou nízké náklady, je nabídnutí obsahu pro jiné stránky (nejčastěji magazíny) výměnou za to, že článek publikují a nechají v něm vaše odkazy. Zde bývá jedinou investicí čas pro hledání nabídky a samotné sepsání článku.

Jak získávat zpětné odkazy?

  • PR články
  • guest blogging (nabídnutí obsahu zdarma výměnou za zveřejnění na dané stránce)
  • registrace do katalogů
  • příspěvky na fóra a diskuze

Nezapomeňte na popisy obrázků

V řadě oborů se může pozitivně projevovat vyhledávání pomocí obrázků. Jde například o prodej módy, stylových doplňků do domácnosti, o recepty, umění a podobně. Tehdy může správně popsaný obrázek hodně pomoci.

Do textu se snažte vkládat relevantní obrázek související s tématem. Nezapomeňte na vytvoření tematického titulku. V redakčních systémech je k dispozici možnost vytvoření alternativního textu a popisku. Do obou kolonek se snažte vystihnout, co je na obrázku a ideálně zakomponujte i vybrané klíčové slovo.

Přidejte video

Lidé se snaží usnadnit si co možná nejvíce věcí. Už pomalu ani nechtějí číst, ale užívat si obsah servírovaný rovnou pod nos ve formě videa. Pod videem na webových stránkách si však můžeme představit i náhled do výrobny, příběh zaměstnance či cokoliv jiného.

Jisté je, že videa se stávají poměrně důležitou součástí obsahu a mohou pomoci k lepšímu oslovení cílové skupiny. Navíc můžete získat další návštěvníky díky vložení videa na YouTube.


Jak bude reklama vypadat?
-
Chceš zde reklamu napořád jen za 77 Kč?
Zobrazit formulář pro nákup

Podělte se o článek s ostatními