Každý z nás se denně setkává se spoustou reklamních sloganů – ať už v televizi, na zastávce městské hromadné dopravy, či v novinách. A denně přibývají další a další slogany. Jenomže jaká je opravdová síla reklamního sloganu?

Reklamní slogan je jakési heslo či motto, které pomáhá upoutat pozornost ke společnosti či k jednotlivému produktu. Vymyslet opravdu kvalitní reklamní slogan není opravdu žádná legrace – stojí za ním dlouhé hodiny usilovného přemýšlení, škrtání a někdy také bezesné noci. Právě proto mě rozesmálo, co jsem nedávno objevila při mých toulkách internetem.

Na nejmenovaném portále, kde jsou nabízeny pracovní pozice, jsem viděla nabídku tvůrce reklamních sloganů. Jelikož se hodně zabývám copywritingem a vším okolo, řekla jsem si, že ani psaní sloganů by nemuselo být nejhorší, a ze zvědavosti jsem danou nabídku rozklikla. A bylo to všechno, jen ne zajímavé. Daná společnost nabízela 1000,-/týden tvůrci, jenž napíše 500 reklamních sloganů týdně. To je asi 70 sloganů denně. Takže dejme tomu, že pracujete osm hodin denně – museli byste psát 9 reklamních sloganů za hodinu. Nemluvě o tom, že byste dostávali 2,- za napsání jednoho sloganu. Opravdu úsměvné, jak kvalitní slogany asi tedy při takových podmínkách vzniknou?

Jak vytvořit kvalitní reklamní slogan?

Určitý recept na to, jak vytvořit opravdu kvalitní reklamní slogan, neexistuje. Stejně jako napsat úspěšnou divadelní hru. Chce to mít především talent!

Přesto určitá pravidla, kterých se držet, opravdu existují:

– uvědomění si, na jakou skupinu chceme cílit a co této skupině chceme sdělit;

– čím kratší slogan, tím lepší (lidé si je lépe a rychleji zapamatují);

– nejdůležitější je jedinečnost;

– nikdy od sloganu nechtějte, aby informoval o kompletním sortimentu firmy, o její adrese, kontaktech a podobně (k tomu by měla fungovat firemní vizitka nebo oficiální webové stránky).

Opravdová síla reklamního sloganu

Pokud je vytvořen kvalitní reklamní slogan, firma má s nadsázkou vyhráno. Děti si jej budou předříkávat o přestávkách ve školách, pánové u piva a dámy na manikúře. Kvalitní slogan se často zaryje pod kůži natolik, že ho nemůžeme dostat z hlavy. Například reklamní majstrštyk Alzy – zelený panáček hlásající webovou stránku a uchechtávající se jako ta největší koketa. Nevím jak vy, ale toho já si budu pamatovat určitě hodně dlouhou dobu.

Můžeme vidět, že kvalitní slogan jen tak nevymizí. Legendární reklamní slogan „Red bull vám dává křííídla“ je toho důkazem.


Jak bude reklama vypadat?
-
Chceš zde reklamu napořád jen za 77 Kč?
Zobrazit formulář pro nákup

Podělte se o článek s ostatními