Reklamní slogan je jakési heslo či motto, které pomáhá upoutávat pozornost ke společnosti či k jejímu produktu. Cílem je zákazníkům napovědět, že našli to, co hledají. Správný slogan vystihuje nejen značku, ale je dobře zapamatovatelný, nejlépe, pokud je vtipný a zábavný. Špatný slogan ale může výrobek nebo službu totálně shodit, zesměšnit a díky tomu produkt nebo značka může dokonce skončit v reklamním pekle.

Základní pravidla

Vyhýbat se klišé ale upoutat, být vtipný a originální. Protože když reklamní slogan nudí, nikdo si ho nezapamatuje. To, že firma dělá něco jinak, nikoho nezajímá. Aby byla firma nebo výrobek úspěšný, je potřeba vždy dělat něco jinak. Jinak zapadne mezi mnoha. Samozřejmě, reklama ani slogan nesmí být klamavá. Je potřeba být v souladu s legislativou České republiky, aby výsledek nebyl klamavý, zavádějící, sexistický. Pokud ano, od Rady pro reklamu lze schytat tučnou pokutu. Zákazníky nezajímá, že jste dostali cenu nejlepšího realitního makléře nebo vaše víno dostalo nějaké ocenění. Takový slogan vaši zákazníci nebudou brát moc vážně. Při tvorbě reklamních sdělení je potřeba se zamyslet, co vlastně chcete říct. Pokud byste byli jako Coca-cola, která pro svou Coca-colu Light použila slogan „Jste to, co pijete“, lidem sdělujete, že je člověk tvořen oxidem uhličitým, kofeinem, kyselinou citronovou a umělými sladidly. A i když si jste jistí, že nic lepšího než váš výrobek není, vyhněte se sloganům typu: „Pokud najdete lepší, kupte si ho“. Lidé si řeknou: tak jo. Koupí si konkurenční a váš rozhodně ne. Pokud máte skvělý, vtipný, zajímavý nebo zábavný slogan, nemáte vyhráno. Zabít ho můžete televizními spoty, grafikou reklamy, která váš slogan doprovází.

Aby slogan nebyl mimo cílovou skupinu

Společnost Graseko, firma, která se zabývá nejen údržbou zahrad a dětských hřišť, před lety zvažovala reklamní slogan jejich mladého kreativce „ Chcete kvalitní trávu?“ . Vtipný, odvážný a dvojsmyslný reklamní slogan byl ale zamítnut, jejich cílová skupina by mohla být sloganem i rozhořčená, proto zvolili neutrální „Na zahrady jsme tu my!!!“

Nejlepší slogany

Kofola: Když ji miluješ, není co řešit

Radegast: Život je hořký, bohudík

Fernet Stock: I muži mají své dny

Čerpací stanice Shell: Aby váš motor skvěle Shell

Slogany, ve kterých jde o vás:

L’oréal: Protože vy za to stojíte

Sazka: Chcete, aby vyhrál někdo jiný?

Škoda: Simply clever.

Ariel: Aby bílá bílou byla


Jak bude reklama vypadat?
-
Chceš zde reklamu napořád jen za 77 Kč?
Zobrazit formulář pro nákup

Podělte se o článek s ostatními